SOC

مرکز عملیات امنیت

SOC

مرکز عملیات امنیت

راه حل ها/SOC

مرکز عملیات امنیت شما باید کار کند!

به حملات سایبری سریع تر پاسخ دهید

طراحی و پیاده سازی مرکز عملیات امنیت بومی SOC بر اساس مدل Deloitte پویه‌گام یکی از راهکارهایی است که شما را می تواند در مقابل حملات سایبری مقاوم تر نماید، طراحی و پیاده سازی SOC مرکز عملیات امنیت پویه گام به شما کمک خواهد کرد تا آگاهی شما بر روی سیستم‌های اطلاعاتی خود را افزایش دهید و چه‌طور استراتژی امنیتی خود را بر اساس موجودی‌ها و حداکثر استعداد امنیتی خود، سازمان‌دهی کنند.

شرکت پویه گام به‌عنوان اولین ارائه‌دهنده سیستم مرکز عملیات امنیت بومی SOC بر اساس مدل دلویت Deloitte در ایران، این امکان را به شما می دهد تا متناسب با کسب و کارتان آن را سفارشی سازی کنید.طراحی و پیاده سازی SOC مرکز عملیات امنیت متناسب با نیاز کسب و کار شما تا چالاکی سازمان شما حفظ شود!

از مزایای طراحی و پیاده سازی SOC مرکز عملیات امنیت بومی‌سازی شده،انعطاف‌پذیری آن برای کسب‌وکارهای متفاوت و نیز متعادل کردن عملکرد امنیت اطلاعات سازمان در اجرای آن در مسیر PDCA های متوالی آن است، ما مدل فوق را با ادغام مدل سیستم هوشمند،SOC  و تصویر بزرگ امنیتی (Security Big Picture)  دلویت ایجاد کردیم تا بتواند پاسخ‌گوی سوالات توسعه امنیتی اطلاعات بسیاری از سازمان‌ها باشد.

در هنگام حملات سایبری، این مرکز با محاسبه دارایی‌ها و داده‌هایی که تحت تاثیر قرار می‌گیرند، میزان خطری که تهدیدشان می‌کند را ارزیابی می کند، و سپس به تیم امنیتی سازمانتان دید وسیعی برای درک ابعاد مسئله به وجود آمده می‌دهد، تا آن‌ها را برای واکنش به مشکل پیش آمده مجهز کند.

شناسایی رخدادهای امنیتی در سطح کل زیرساخت فناوری اطلاعات سازمان، دسته­‌بندی، طبقه­‌بندی و مستندسازی رخدادهای امنیتی و تحلیل و آنالیز این وقایع  متناسب با سازمان شما، جهت اتخاذ تصمیمات لازم در راستای بهبود سطح امنیت از‌جمله اهداف طراحی و پیاده سازی SOC مرکز عملیات امنیت است.

اگر دوست دارید بیشتر درخصوص طراحی و پیاده سازی SOC و مرکز عملیات امنیت SOC بدانید با مشاوران ما تماس بگیرید

پویه‌گام همچنین دوره های آموزشی برای علاقه مندان به  سیستم مرکز عملیات امنیت بومی SOC بر اساس مدل دلویت Deloitte برگزار می کند که برای اطلاع بیشتر می توانید به قسمت خدمات آموزش وب سایت مراجعه کنید.

طراحی و پیاده سازی SOC مرکز عملیات امنیت
وقتی شما نتوانید آینده را ببینید، چگونه می خواهید قدم بعدی را بردارید؟
side

اگر حتی سازمان شما ۱۰۰ % با استاندار های امنیتی مانندOSSTMNوISO 27005وNISTنیز سازگار باشد .بدان معنی نیست که در برابر حملات طراحی شده توسط هکر‌ها مقاوم باشد.

line

استفاده از ابزار SIEM

طراحی و پیاده سازی SOC مرکز عملیات امنیت که سیستمی متشکل از پلتفرم‌ها، افراد، فرآیندها و ابزارهاست که وظیفه نظارت دائم، کنترل و واکنش در برابر وقایع و حوادث تهدیدکننده امنیت اطلاعات را برعهده دارد.، یکی از ابزارهای اصلی SOC مرکز عملیات امنیت، ابزار SIEM است، که می‌تواند قسمتی از فرآیندهای امنیت مربوط به مرکز عملیات امنیت را در آن اجرایی کرد.

جعبه ابزار

استفاده از ابزار ISE

تمام دسترسی های شبکه خود را در یک پنل ببنید، تصور کنید این قابلیت را یکی از بزرگان صنعت شبکه ارائه دهد

لوگو سیسکو ISE

ناجی شبکه شما wIPS

ا استقرار این سیستم شما می‌توانید به‌صورت اتوماتیک و ۲۴ ساعته تا بیش از ۱۰هزار اکسس‌پوینت را  به‌صورت هم‌زمان کنترل و نظارت کرده و در‌صورت نیاز اقدامات لازم را انجام دهید؛ به‌عنوان مثال این سیستم هرگونه سیگنال رادیویی در محیط تحت‌پوشش را تشخیص داده و از نفوذ غیر‌مجاز آن ممانعت می‌کند، مثلا حتی اگر دو دستگاه با سیگنال بلوتوث اقدام به تبادل ارتباط با یکدیگر کنند این سیستم توانایی شناسایی و یا حتی مکان‌یابی دقیق آن را دارد. البته بعضی سازمان‌ها پا را فراتر گذاشته  و با ارسال سیگنال‌های نویز مانع برقراری ارتباط میان دو دستگاه خطرناک می‌کنند.

لوگو CISCO

Firewall Assurance

وقتی می خواهیم  در خصوص پیشرو بودن صحبت می کنیم، دقیقا در مورد همچین چیزی حرف میزینم، برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید

لوگو SKYBOX SECURITY
side

بخشی از مهمترین خدمات پویه گام که ممکن است به آنها نیاز داشته باشید

پویه‌گام در یک نگاه

تاریخچه
با دارا بودن پیشینه مخابراتی و کامپیوتری موفق و با در نظر داشتن این اصل مهم که ارتباط “برنده – برنده” بهترین نوع ارتباط و همکاری است؛ از شهریور­ماه ۱۳۸۵ شروع به فعالیت نموده است.
عضویت در شرکت‌های دانش بنیان
شرکت پویه‌گام در زمستان سال ۹۵ به عضویت شرکت‌های دانش بنیان در آمد، یکی از عنصرهای کلیدی که موجب این افتخار شد، چارچوب ارزیابی Big Picture™ توسط معاونت علمی نهاد ریاست جمهوری بود.
راهکاری مخصوص سازمان شما
هر سازمانی نیاز‌های خاص خود را دارد، ما نیاز های کسب و کار شما را درک می کنیم و راهکاری متناسب با سازمان شما ارائه می دهیم.
Big Picture™ V1.0
چهارچوب جدیدی است، که با پویایی و ملزومات خود شمایی کلی از سیستم شما متصور شده، و شما را قادر می سازد که به وضح مسیر استراتژیک درست را بپماید.
اخذ مجوز نما
پروانه فعالیت در نظام ملی مدیریت امنیت اطلاعات (نما)
خدمات ماژولار
برنامه ریزی استراتژیک به شما این امکان را می دهد، که به خدمات فناوری اطلاعات به صورت توسعه یافته دسترسی داشته باشید.