مراحل انجام تست نفوذ Pen Test چیست؟

مراحل انجام تست نفوذ Pen Test چیست؟

مراحل تست نفوذ   Pen Testچیست؟

قبل از اینکه شما خواند مراحل انجام تست نفوذ pen test را شروع کنید، اگر نمی دانید تست نفوذ چیست و یا آشنایی کمی با آن دارید پیشنهاد می کنم این دو مقاله “تست نفوذ پذیری چیست؟” و “تست نفوذ“را بخوانید تا بیشتر با این راه حل آشنا بشید.

مراحل انجام تست نفوذ Pen Test چیست؟
مراحل انجام تست نفوذ Pen Test چیست؟

فرقی نمی کند شما تست نفوذ pen test  را خودتان انجام می دهید یا  مراحل انجام تست نفوذ را به یک سازمان خارجی می دهید تا این کار را برای شما انجام دهد، اینجا چند نکته ساده به شما می گوییم تا تست نفوذ را متناسب با سازمانتان و مقدار هزینه‌ای که می خواهید بپردازید انجام دهید.

هدف گزاری کنید

قبل از انجام مراحل تست نفوذ pen test مطمئن شوید که چه چیزی را می خواهید تست کنید، اضافه کردن قسمت های اضافی و غیر ضروری باعث می شود که هزینه شما بالا برود، اما اگر تجربه ناخوشایندی دارید، می توانید دایره انجام تست نفوذ pen test را بزرگتر کنید.

تیمی اختصاص بدهید

حتما تیمی از درون سازمانتان در کنار تیم تست کننده داشته باشید، تست نفوذ فرایندی پیچیده است و مراحل انجام تست نفوذ pen test  پیچیدگی و دانش خاص خود را دارد، بهتر است برای بالا بردن دانش سازمان خود تیمی را داشته باشید تا بیشترین بهره را از تیم تست کننده داشته باشید، بسیاری از آژانس‌ها و سازمان بعدها به دلیل اینکه افرادی از درون سازمان در حین مراحل تست نفوذ نداشته اند ضربه خورده اند.

اسنادی را به تیم تست کننده بدهید

هرچقدر اطلاعات و اسناد حوزه‌هایی را که می خواهید تست کنید داشته باشید در مراحل انجام تست نفوذ pen test  سرعت بیشتری را به شرکت تست کننده می دهید، در نتیجه مراحل تست شما اصولی تر و مطابق با استاندارد پیش می رود، شما که نمی خواهید پولتان را دور بریزید؟

نتایج را اولویت بندی کنید

قرار نیست تمام ایرادات شبکه و یا وب سایتتان را یک شبه حل کنید، هروقت که نتایج انجام تست نفوذ pen test را تحویل گرفتید آن را با اهدافتان تطبیق دهید، نمی توانید همه چیز را بهبود دهید تا بعد از آن بگویید:

” اوکی، من دیگر نفوذ ناپذیر هستم”

تهدیداتی را که ممکن است به مشتریان فعلی و آیندتان آسیب بزند را اولویت قرار دهید، معمولا مشتریان اشکالات امنیتی را به این راحتی نمی بخشند.

با واقعیت کنار بیاید

با واقعیت کنار بیاید، و وقت و انرژی و پول خود را متناسب با اولویتی که قبل از انجام مراحل تست نفوذ pen test قرار داده بودید بهبود ببخشید. بهتر است نقاط ضعف سازمان خود را بدانید تا شوکه نشوید، به مراتب بهتر است شرایط واقعی امنیت سازمانتان را بدانید تا اینکه تصویری نادرست از امنیت سازمانتان داشته باشید و بعد‌ها هزینه آن را بپردازید.

با انجام تست نفوذ pen test امنیت سازمانتان را قبل از هکر‌ها  ارزیابی کنید.